Гендиректор заводу ім. Ілліча розповів, як «Укрзалізниця» втрачає десятки мільйонів гривень

Недовиробництво 45 тис. т чавуну на місяць призведе до втрати залізницею 25 млн грн доходів щомісячно, каже Юрій Зінченко

Вже найближчим часом «Укрзалізниця» може почати втрачати до 60-65 млн грн на місяць через невиконання планів відвантаження з боку ММК ім. Ілліча і «Азовсталі».

Про це генеральний директор ПАТ «ММК ім. Ілліча» Юрій Зінченко пише у виданні 24tv.ua.

Він пояснив, що єдина залізнична гілка, що з’єднує Маріуполь з рештою України, перегін Комиш-Зоря — Волноваха, незважаючи на двічі оголошений паном Балчуном пропуск 24-25 вантажних поїздів на добу, після двох реконструкцій ледь пропускає 16-17 поїздів, а двом металургійним комбінатам для забезпечення виробничої програми в липні був необхідний пропуск 20-21 вантажного поїзда на добу.

За словами топ-менеджера, через нездатність держмонополії налагодити повноцінне вантажне сполучення з Маріуполем, сотні тисяч тонн вантажів доправляють на маріупольські комбінати альтернативними каналами. Так, імпортне вугілля, замість прямого постачання з портів Одеси, доставляється дрібнішими суднами в Маріупольський МТП, втрати «Укрзалізниці» на різниці в тарифі між портом Південний і Маріуполем — близько 200 грн на тонну (при обсязі постачання близько 90 тис. т це 18 млн грн на місяць). Близько 25 тис. т флюсів щомісяця доставляються не з Західної України, а імпортом через Маріупольський порт — це ще 6 млн грн втрат на місяць. На недовезенях безпосередньо до Маріуполя ЗРС «Укрзалізниця» втрачає ще близько 3 млн грн на місяць.

Крім того, ММК ім. Ілліча і «Азовсталь» з серпня і до кінця року планують збільшити виробництво чавуну на 7%, від рівня другого кварталу, але як це зробити при поточному пропуску через Камиш-Зорю — підприємства не знають. Недовиробництво 45 тис. т чавуну на місяць призведе до втрати залізницею в перевезеннях близько 180 тис. т вантажів або близько 25 млн грн доходів щомісячно, пише гендиректор.

На його думку, на окрему увагу заслуговує небажання УЗ заробляти на перевезеннях металургійних вантажів в Маріуполь — в липні із заявлених до перевезення в парку ЦТЛ 36 тис. т ЗРК зі станції Інгулець підприємство було забезпечене напіввагонами тільки для перевезення 1,4 тис. т (мінус 5,2 млн грн з доходів УЗ). А із заявлених до перевезення 53 тис. т руди зі станції Мудрована меткомбінат забезпечили тільки на 17,8 тис. т (ще мінус 5 млн грн для УЗ).

Халатністю, що межує з відвертим шкідництвом, Юрій Зінченко назвав пропуск через Камиш-Зорю порожніх вагонів на станцію Волноваха. В результаті, у комбіната мінус 3,3 тис. т сировини, а УЗ недоотримає понад півмільйона гривень.

Гендиректор ПАТ «ММК ім. Ілліча» вважає, що половину з тих 42 млн грн, які вже УЗ втратила в липні, можна було усунути протягом одного дня з мінімальними витратами для монополії.

«Я дуже сподіваюся, що ситуація по Комиш-Зорі покращиться, УЗ доведе пропуск до заявленого паном Балчуном рівня і знайде можливість забезпечити маршрутні перевезення руди в Маріуполь своїм парком піввагонів. А ми зі свого боку зробимо все можливе для їх максимального освоєння під навантаження металу або ж якнайшвидшої здачі в порожньому стані», — резюмував Зінченко.