Колишній топ-менеджер «Укрхімтрансаміаку» повідомив, що аміакопровід «Тольятті - Одеса» потребує капремонту

За словами Полозова, Кабмін протягом трьох років не затверджує фінансовий план підприємства, що унеможливлює необхідну модернізацію

Аміакопровід «Тольятті — Одеса» (АПТО) вимагає серйозної модернізації і капітального ремонту, оскільки проектний термін експлуатації потенційно небезпечного об’єкта закінчився більше 10 років тому. Про це заявив Віктор Полозов, колишній заступник директора підприємства УДП «Укрхімтрансаміак» (УХТА), яка є оператором української ділянки АПТО, передає Hubs.

За словами Полозова, Кабмін протягом трьох років не затверджує фінансовий план підприємства, що унеможливлює проведення необхідної модернізації.

«Це означає, що на аміакопроводі, якому 38 років, на якому і морально, і фізично застаріли і механічні складові, і практично відсутня автоматизація в управлінні, контролі та безпеки, немає можливості проводити капремонти та заміну вузлів та агрегатів. До речі, навіть нормативно встановлений механізм проведення таких робіт без фінплану теж не працює», — заявив Полозов.

На його думку, держава в особі МЕРТ і Кабміну практично вбиває підприємство і вимиває всі засоби, необхідні для підтримання АПТО в робочому і безпечному стані, для його модернізації і розвитку. Так, після підвищення рентної ставки на транспортування аміаку з $0,64/т/100 км до $2,4/т/100км в березні 2015 року, фінансування технічно застарілого і потенційно небезпечного об’єкта фактично скоротилося в три рази.

«Якщо до березня 2015 року підприємство мало на фінансування власних потреб $3,16/т/100 км (різниця між тарифом на транспортування аміаку в розмірі $3,8/т/100 км і попередньої рентної ставкою в розмірі $0,64/т/100 км), то на сьогоднішній день ця сума становить лише $1,4/т/100 км!», — заявив Полозов.

При цьому в 2016 році держава збільшила для підприємства розмір відрахувань частини чистого прибутку (ЧЧП) з 30% до 75%.

«В сукупності з відсутністю фінансового плану це призводить не тільки до неможливості проведення капремонтів труби і до неможливості відкласти зароблені, але невикористані (оскільки використовувати їх можна без фінплану, який просто не затверджується) гроші на наступний рік. Все забирається у вигляді ЧЧП і податку на прибуток», — зазначив колишній заступник директора УХТА.